Kwartaaloverleg oktober 2021

Beste bewoners, 

Afgelopen maandag 24 oktober heeft het kwartaal-overleg met Stadswonen weer plaatsgevonden. Zoals altijd brengen we jullie graag op de hoogte van wat er in die paar uur besproken is. Over één hot topic (zonwering) volgt later nog communicatie van Stadswonen, dit is wel besproken maar het was een beetje een slechtnieuwsgesprek. Daarover later uitgebreide tekst en uitleg. 

TECHNISCH

🚪Deuren en harde wind – De inwendige drangers van de deuren naar het atrium zijn gecontroleerd en opnieuw afgesteld. Hopelijk hebben we deze herfst minder last van openstaande deuren. Mocht dit nog niet voldoende zijn, meld het dan zodat er een andere passende oplossing gezocht kan worden. 

💡(LED-)verlichting – De nieuwe verlichting wordt nogmaals nagelopen om problemen met niet-werkende lichten en elektra (o.a. op het parkeerterrein) op te lossen. Zolang dit nog niet gedaan is, wordt het project nog niet als ‘opgeleverd’ beschouwd. 

🌊Lekkage – We hebben besproken hoe in de toekomst meer adequaat kan worden gereageerd op lekkages. Afgelopen juli ging het op zoveel plekken in Rotterdam tegelijk mis (en in sommige gevallen nog veel erger dan bij ons), wat de reden was dat alles wat langer duurde. Wel wordt in het vervolg ook een elektricien aangehaakt, zodat er geen gevaarlijke situaties met bijvoorbeeld de liften ontstaan.

 🔑Keso vervanging – De sleutels naar alle technische ruimtes, waaronder de meterkasten, worden op korte termijn vervangen door een nieuw soort cilinder. Gelukkig niet elektrisch 😉. Maak je dus geen zorgen als je iemand aan je meterkast hoort rommelen. Hierover volgt ook nog een mail van Stadswonen. 

SOCIAAL 

🛎️Servicemedewerker – We hebben de behoefte aan een servicemedewerker weer getafeld. Misschien gaan we deze delen met onze buren van de Douane, wat de kosten wat omlaag zou brengen (of juist de mogelijkheid biedt om meer uren iemand aanwezig of in de buurt te hebben). Omdat daar nog geen service-medewerker aanwezig is, moet daar eerst een enquête onder de huurders worden uitgezet voor de bekende 70% toestemming. Gezien de schandalige behandeling van Leo door Uitzendbureau 65+ gaat Stadswonen ook kijken of het mogelijk is om via een andere partij iemand aan te nemen. Ons is in ieder geval gevraagd om na te denken over welke dagen/tijden we een servicemedewerker willen hebben en met welk takenpakket. Als je hiervoor input hebt, contacteer ons dan! 

💰Servicekosten – Zoals eerder aangekondigd doet het bestuur van de Vereniging Puntegale dit jaar geen uitvoerige controle meer. Wel wordt de voorlopige afrekening naar ons opgestuurd, onder meer omdat dit wettelijk verplicht is. Bij individuele vragen of als bewoners graag de facturen willen zien, kunnen ze nog altijd op de koffie komen bij Stadswonen voor een nadere toelichting. Stadswonen heeft toegezegd extra goed te gaan opletten bij het opstellen van de afrekening. 

🧑‍⚖️Servicekosten deel 2 – We hebben aangegeven dat we de handelswijze van Stadswonen rondom de Huurcommissie-zaken niet prettig vinden: kort samengevat komt het over als een powerplay binnen een al scheve machtsverhouding als de verhuurder direct naar de rechter stapt. De voorkeur gaat uit naar een minder juridische procedure, zoals het tot een schikking komen op de gebieden waar de Huurcommissie inderdaad steken heeft laten vallen. Dit wordt overgebracht aan Carel (de servicekosten’baas’). 

📫Pakketautomaat – Veel bewoners hebben nog niet gestemd. In de voorlopige tussenstand heeft 44% voor gestemd, 13% tegen en 43% nog niet gestemd. Stadswonen stuurt een lijst op van huisnummers die nog niet hebben gestemd, zodat we daar nog even kunnen aanbellen en om hun mening vragen. Als de verhouding hetzelfde blijft, lijkt het er op dat het gaat lukken om dit te regelen. 

🌿(Onkruid) parkeerdek – Stadswonen laat eenmalig vanuit het Leefbaarheidsbudget ( = gratis voor ons) het onkruid verwijderen. Voor 2022 en verder wordt gekeken hoe dit gefinancierd wordt omdat er veel gebruikers van het parkeerdek zijn, waarbij het uitgangspunt is om de kosten (die overigens vrij laag zijn) eerlijk te verdelen tussen de Puntegale, de Douane, de Parkhaven en de bedrijven die parkeerkaarten hebben. Overigens zijn er nog plannen om het parkeerdek wat te ‘onthekken’, maar die plannen zijn nog redelijk vaag. Daarnaast hebben we aangegeven dat we wel graag meer groen zien, bijvoorbeeld in de vorm van meer geveltuintjes. 

🗑️ Vuilnis/grofvuil – Nu de gemeente vaker langs komt om de containers te legen, en laatst zelfs vuilniszakken van naastplaatsers heeft opengemaakt om ze te beboeten, lijkt het de goede kant op te gaan. We zijn nog bezig met het maken van een banner die bij de vuilnisbakken opgehangen kan worden, om iedereen te herinneren aan het vooral in de vuilnisbak deponeren van de vuilniszakken. 

Dit was het weer voor dit kwartaal, bij vragen en opmerkingen staan de reacties en onze mailbox uiteraard open!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

%d bloggers liken dit: