Beste buren,
Op 3 februari jl. heeft het reguliere kwartaaloverleg tussen Stadswonen en het bestuur van de Vereniging Puntegale plaatsgevonden. In deze nieuwsflits kunnen jullie de highlights teruglezen. Een algemene terugkoppeling is dat Stadswonen het heel erg waardeert als er veel meldingen gemaakt worden bij defecten/gebreken, omdat ze zonder meldingen binnen hun grote organisatie met Woonstad geen prioriteit krijgen voor permanente (= dure) oplossingen. Zie je dus iets dat niet goed werkt, is het devies: melden, melden, melden!
Technisch:
De hellingbaan van de parkeergarage wordt dit voorjaar gerepareerd. Hierbij wordt o.a. de verwarming in de helling gerepareerd, waardoor deze ook in winters die wel koud zijn veilig te gebruiken is. De helling is dan wel een tijd buiten gebruik, dus Stadswonen komt met een praktische oplossing voor de huurders van een parkeerplek in de garage. Hierover volgt verdere communicatie aan de betreffende huurders.
Betreffende reparatieverzoeken: we hebben de nodige feedback gedeeld over de werking van het Whatsapp-nummer. Stadswonen gaf o.a. aan bezig te zijn met een koppeling tussen hun systeem en het reparatieverzoeken-systeem, waardoor je minder hoeft in te vullen als je een melding maakt. Dit heeft nog wel wat voeten in de aarde. Ook het feit dat het Whatsapp-account soms alleen maar doorverwijst naar de website is besproken en wordt geagendeerd in de overleggen met de partij die de reparatieverzoeken organiseert (CED).
Zoals jullie gemerkt hebben is het hek bij de parkeergarage vaak langdurig stuk. Reparaties worden nu op “regiebasis” opgepakt, wat wil zeggen dat we eigenlijk onderaan de lijst bungelen. Dit komt omdat er met Heras geen onderhoudscontract is afgesproken. Woonstad wil dit ook niet, maar was onduidelijk over de exacte reden daarvoor.
Planmatig onderhoud: het eerder verzamelde wensenlijstje is besproken. ‘Hot’ topic is de zonwering: hierover volgt zeer binnenkort communicatie en uitleg over wat hiervoor allemaal al geprobeerd (en mislukt) is. Wel de vraag van ons of jullie, als het lentezonnetje weer gaat schijnen, regelmatig kunnen bijhouden wat de temperatuur binnen en buiten is (bijv.: 10/2 14:00, buiten 13 graden, binnen 22.5). Dit om het probleem duidelijk in cijfers te kunnen vatten. Dit kunnen we in de communicatie met Stadswonen gebruiken om, indien nodig, dit topic onder de aandacht te blijven houden. Een vervanging van de badkamers zit er voorlopig nog niet in, omdat deze pas na 30 jaar afgeschreven zijn.
Sociaal:
Servicemedewerker: Stadswonen gaat aan de slag met het opnieuw aanstellen van een servicemedewerker! Dit zal via de Participatiewet gaan, wat inhoudt dat via de gemeente iemand die re-integreert of een afstand heeft tot de arbeidsmarkt in dienst komt bij Stadswonen. Over de behoefte van de bewoners v.w.b. de inzetbare uren wordt na het posten van dit bericht een poll geplaatst ter peiling.
Voor de afrekening servicekosten is afgesproken dat Stadswonen en de Vereniging Puntegale ter voorbereiding van de afrekening dit jaar in gesprek blijven over passende en volledige communicatie, om het proces blijvend te verbeteren. Stadswonen kijkt na wat de inhoud is van vragen die hen bereiken na de afrekening, mogelijk kan er informatie meegenomen worden in communicatie vooraf.
Pakketjesautomaat: binnenkort is er een afspraak met een “acquisitiemanager” van PostNL en het beheer van het Parkhaven-gebouw over een PostNL-automaat. Als de plek geschikt gevonden wordt, zal deze automaat geplaatst worden naast de dansschool (bij de ingang van het binnenterrein van de Parkhaven, net voorbij de garage). Meer nieuws volgt wanneer dat er is.
Enquetes: de respons-rate op enquetes voor het aanpassen van servicekosten-componenten is vaak wat aan de lage kant. Om dat in de toekomst op te hogen, zal eerst een aankondiging volgen via de ‘normale’ mail en via Facebook en de website. Bewoners die de link niet openen of geen antwoord opsturen, worden daarna nog herinnerd en persoonlijk benaderd, bijv. via een briefje in de bus. Langs die weg hopen we in de toekomst toch aanpassingen te kunnen doorvoeren, zelfs als die aanpassingen een verhoging van de servicekosten betekenen.
Hopelijk zijn jullie zo weer een beetje op de hoogte. Bij vragen weten jullie ons te vinden!
Groetjes,
jullie verenigingsbestuur
Geef een reactie